Allt fler samarbeten mellan klädkedjorna
När konkurrensen ökar så råder det en stor samarbetsvilja bland modeföretagen. En tydlig trend är att man kan se allt fler klädkedjor gå in i samarbeten med både stora modehus och även stora personligheter. Allt för att locka till sig rätt målgrupp.
Vart vi än vänder oss går det att finna något att handla. Vi kan finna vackra klänningar online på https://sofiamoore.se/ och vi kan i princip i varje gathörn gå in i någon spännande butik och finna något läckert. Men, för de stora kedjorna så räcker inte detta, de måste sticka ut och bli lite mer personliga, speciellt i en värld där allt fler söker sig till det personliga. Av den anledningen kan man se allt fler kedjor inleda samarbeten med stora modehus eller stora stjärnor. Just nu kan alla läsa om att Lindex har inlett ett samarbete med Sienna Miller som man hoppas kommer blåsa liv i deras kläder och tilltala en ung publik. Men, kanske den största snackisen har varit H&M och Balmain som gick av stapeln i höstas.
H&M och Balmain sticker ut
”Man ska känna sig som en krigare” går det att läsa i en artikel från Dagens Industri Weekend och när man ser kollektionen så är det inte svårt att förstå att det är en krigare som man känner sig som. Varför denna kollektion har vuxit sig så otroligt populär är på grund av att den unga designern fick med sig de yngsta systrarna av Kardashian-familjen och med det drog på fullt ös gällande publicitet. Vad man kan se är att detta är en trend som kommer att hålla i sig, och redan nu är det många som funderar på avd nästa stora samarbete kommer att bli, och om det kommer komma någon för att utmana H&M som den ultimata samarbetspartnern.